November 14, 2010

Kegusaran Pemikiran Berjambul

Gua mengarang ni dalam keadaan lapo sebab belum makan nasik, haus, mak n ayah gua pegi mancing, kucing-kucing gua berlari bekejaran. Ok berbalik pada tajuk diatas, org kabor issue ni sensitif sampai melibatkn perkauman, lebih dasyat dari issue perkauman kat amareka dulu pda tahun 1874 waktu tu jenama boxer renoma baru je keluar, tapi waktu tu brand renoma sama taraf dengan jenama boxer cap tali getah yang wujud pada tahun 1990 kat malaysia ni. Issue botak chin membunuh secara rawak ni da lama, korang je yg tak tau, gua bukan ape mule-mule gua memang tak sangka, tapi gua sendiri da alami bak kate org "doh penoh menyelami kisoh2 gini". terdengar jugok la kat telinge gua rintihan rakyat jelata yang hampir dibunuh, mengikut kajian gua yg berpandukan surat kabar "bukan sinar harian" seorg pegawai kerajaan memang da teruk di cincang oleh botak chin, mayatnya pun da selamat di semadikan kat tanah perkuburan batu lapan sana (dekat dengan umah gua tu).


Saksi-saksi mengatakan botak chin memang tak segan silu kalau nk membunuh, tak kira depan org ramai,tepi longkang, kat kompleks, 'laman web exclusive', semua tempat sama bagi dia. Asalkan dapat membunuh sudah. Gua lihat hasil-hasil bukti yang dikemukakan memang dop saloh lagi, memang botak chin la orangnya. Dikatakan juga botak ini juga seorang yang berhati tisu. Apakah yang mereka maksudkan dengan ungkapan ini.? Moh kite huraikan. 


Pada suatu malam pada tanggal antara 1-31, pada bulan 1-12, tahun 2010. Sedang kami bersidang, lebih kurang 7 ahli bersidang waktu itu. Dalam persidangan gua rasa tak selesa, ape lagi gua undur kusi ke belakang terus menuju ke tempat yg bertanda "toilet disini". Bile gua keluar, gua nampak botak chin duduk sendiri, agoknye dia tengah plan nak bunuh orang pulok malam tu. Satu pertanyaan keluar dari mulut gua kepada ahli sidang "bakpe duk sorang pulok tu" salah seorang ahli menjawab "die nk jadi ketua, tapi orang dop sokong die, sebab tu die merajuk" <-- memang ati tisu, kuat merajuk rupenye. Tindakan salah seorang dari ahli memberikan surat layang kepada botak chin via tukang amik order yang berbunyi "bakpe mu..??" tapi dia tak reply lansung mesej tersebut. Tak lama kemudian botak chin menghantar mesej melalui telepon bimbit "kim salam semua" <-- adakah ini berbaur ancaman.? kami ahli sidang akan berhati-hati dan telahpun mereka alat nuklear berunsur bom yg mengadungi racun CO2 untuk menghadapi serangan. 


Nasihat gua : persiapkanlah diri kamu utk menghadapi serangan hendap. gua siap doh..!haa.!




inspirasi dari : kegusaran-pemikiran-berjambul (original)

9 ulasan:

  1. Hahaha! ni peristiwa masa bulan puasa ni. gua ada di tempat kejadian!

    BalasPadam
  2. hahah!!yg ni tak silap gua.ade 7 org semenye..

    BalasPadam
  3. bagus bagus. harap harap lu boleh sambung cerita pasal renoma-amareka pulak..teruskan berkarya!

    BalasPadam
  4. masih menunggu renoma amareka ke..?gua buat part 3 okay.??gua masih igt lgi crita tu..

    BalasPadam
  5. mkn sensorng jd hal..lantak die la....bukn die gune duet mak bpk korg pun.....gile korng ni...hahhahaha

    BalasPadam
  6. sb die guna duit mak bapak lu kot...hahaha

    BalasPadam
  7. bapok kelakor.....mcm bapok je yg tukang bercerita ni.....hahahahah

    BalasPadam
  8. hahaha...ni la org nye yang duk kutuk2 dulu tu...ape kebende lah..nk myamor pun tak reti...bodoh macam kayu!

    BalasPadam